אקדמאים? בעלי רקע וניסיון בתחומי הניהול? זה הזמן להצטרף לקורס ייעוץ ארגוני
אקדמאים? בעלי רקע וניסיון קודם בניהול? מעוניינים לרכוש כלים עדכניים, פתרונות עכשוויים וגישות חדשניות לצורך ניהול תהליכי שינוי והובלת חברות ועסקים אל עבר מסלול של צמיחה והשגת יעדים? בנסיבות אלו, מומלץ לכם להצטרף לקורס ייעוץ ארגוני. ביראד לימודי תעודה מתקדמים מציינים שבעידן הפוסט מודרני שרוי התחום הארגוני בסביבה דינמית מאוד, המאופיינת בתזזיתיות, שינויים מרחיקי לכת וחוסר ודאות.
התופעה נגזרת ממגוון רחב של גורמים שונים, שאחד מהעיקרים שבהם נוגע לתהליכי הגלובליזציה אשר השפיעו במידה לא מבוטלת בהיבט הכלכלי, הסוציולוגי, התרבותי והדמוגרפי והובילו לפעילות בסביבות בינלאומיות ופתיחת שווקים חדשים. גורם נוסף הוא מהפכת המידע שמתחוללת ממש לנגד עינינו ובאה לביטוי בפלטפורמות חדשניות המבשילות וחודרות אל התעשייה וענפי הייצור בקצב כה מהיר, כך שרבים מהארגונים המסורתיים מתקשים להטמיען.
מציאות שבה מודלים קלאסיים בעולם העבודה אינם אפקטיביים דיים
לצד זה ניתן למנות גם אירועים מאתגרים שאך האיצו את תהליכי השינוי, דוגמת מגפת הקורונה שהתפרצה בשנת 2020 ההתלכדות של כל הגורמים הללו עלולה במקרים רבים לערער ואף להוביל לקריסתם של גופים כלכליים שמתקשים להסתגל ולהתנהל במציאות כה עמומה, מורכבת ודינמית.
התמודדות מיטבית אל מול השינויים המאתגרים, היוצרים תנאים של חוסר וודאות, דורשת מהארגונים נקיטה באמצעים מרחיקי לכת בכול הקשור להתנהלות הארגונית, מצבת כוח האדם ושינוי דפוסי העבודה, תוך כדי הסתייעות בייעוץ ארגוני. על רקע המגמה הכללית שבה מודלים קלאסיים בעולם העבודה אינם בהכרח אפקטיביים דיים, הולך ומתרחב הביקוש לקורס ייעוץ ארגוני, והוא נמנה כיום ברשימת המסלולים המקצועיים האטרקטיביים ביותר ששכרם בצדם. אז מה זה בתכל'ס ייעוץ ארגוני?
מה זה בתכל'ס ייעוץ ארגוני?
בביראד לימודי תעודה מתקדמים מסבירים שמדובר במטריית עיסוקים נרחבת, הכוללת בתוכה מגוון תחומים שונים בהתאם לסיטואציה ולצרכים הספציפיים, כגון אבחון ארגוני שמתבצע באמצעות סקרים, ראיונות וסדנאות לעובדים ומנהלים, שיפור תקשורת פנים ארגונית וממשקים ארגוניים, פיתוח צוותים, סיוע בתהליכי צמצום והתייעלות, ליווי תהליכי שינוי וצמיחה וכן הלאה.
קורס ייעוץ ארגוני מטעם ביראד מעניק ללומדים גישות, מתודולוגיות, תובנות, וכן כלים עדכניים הניתנים ליישום במהלך עבודתם הייעוצית השוטפת. מדובר בתכנית ייחודית אשר עברה התחדשות ועדכונים מהותיים לצורך התאמתה אל השינויים שמתחוללים בעולם הארגוני בעידן הפוסט מודרני, ובפרט בעקבות פרוץ משבר הקורונה. הלימודים הנם אינטגרטיביים ומשלבים בין תהליכי עומק בעולם הארגוני, הניהולי והמנהיגותי, לבין פרקטיקות, כלים ופתרונות עכשוויים וחדשניים שבעזרתם ניתן להגיע ליעדים שנקבעו בתהליכים קצרי טווח.
קורס ייעוץ ארגוני: מתכונת הלימודים בתכנית וקהל היעד
קורס ייעוץ ארגוני הוא בהיקף של 350 שעות לימוד אקדמיות, מתוכן 50 שעות מוקדשות לפרקטיקום. התכנית מתפרשת על פני כ- 11 חודשים ולמשתתפים ניתנת אפשרות בחירה בין לימודים במתכונת בוקר, הכוללים מפגשים חד שבועיים של 8 שעות לימוד, לבין לימודים במתכונת ערב עם מפגשים חד שבועיים של 7 שעות לימוד אקדמיות.
התכנית מיועדת למנהלים, מנהלי הדרכה ופיתוח ארגוני, מנהלי משאבי אנוש, מנחי קבוצות, יועצים וכן הלאה, שהנם בעלי תואר ראשון או שני ממוסד אקדמי מוכר ומבקשים לעסוק בתחום הייעוץ הארגוני, כמו גם לבעלי תפקידים המעוניינים להעשיר את ארגז הכלים המקצועי שברשותם בכלים חדשניים וישימים לשם שיפור האפקטיביות הניהולית. הקבלה אל התכנית מותנית בתואר אקדמי וניסיון ניהולי.
עם זאת, לאלו המחזיקים בניסיון ניהולי אך ללא תואר, ניתנת האפשרות להצטרף אל הקורס לאחר מעבר ועדת קבלה. התכנים מועברים על ידי מיטב היועצים הארגוניים בישראל באמצעות הרצאות המשולבות בתרגילים, השתתפות פעילה מצד הלומדים והפעלות חווייתיות. לעומדים בכול דרישות הקורס (נוכחות של 80% או יותר במפגשים והגשת פרויקט גמר) תוענק תעודה מטעם ביראד לימודי תעודה מתקדמים.