צרו קשר
אנחנו תמיד כאן לענות על כל שאלה!
צריכים עזרה? כיתבו לנו

השאירו פנייתכם

ונציגינו ישובו אליכם

הסכמה לקבלת מידע מביראד לימודי תעודה מתקדמים

* שדה חובה

הנחיית קבוצות, פיתוח מצוינות אישית ומנהיגותית

אנו מאמינים כי על מנת להפוך למנחה קבוצות מקצועי ומיומן, חיוני לפתח במקביל את כל המערכות החברתיות של האדם – העצמית, הזוגית והקבוצתית. תפעול אפקטיבי של מערכות אנוש מחייב פיתוח תמידי של מצוינות אישית ומנהיגותית מצד המנחה. מצוינויות אלו מחייבות התפתחות תמידית ברמות הקוגניטיביות, התודעתיות, הרגשיות, ההתנהגותיות והאתיות. על כן הקורס מהווה שדה התנסותי המקדם למידה אקדמית, ערכית  וחווייתית משולבות.

בסוף הקורס הלומד יבין את הכלים הבסיסיים העומדים לרשותו בהובלה והנחייה של מערכות אנוש. הוא יתעצם - WILL BE EMPOWERED - בהבנה עצמית, בשליטה עצמית בהבנת הזולת, ביכולת להשפיע עליו השפעה אפקטיבית אך אתית, ובהובלת קבוצות להעשרה ולתפקוד יותר סינרגטי ויצירתי.

מאפייני הקורס:

חץ רוחב לצד עומק - הקורס מתבסס על מאגר עשיר של חומר רקע מתחומי ידע שונים: מהמדעים הקלסיים והחדשים (מניוטון לתורת הקוונטים), מחכמות העמים (מהבודהיזם - לקבלה היהודית), דרך ה-TAO-פילוסופיה ואמנות (מודרניזם ופוסמודרניזם) וממדעי החברה בדגש על הפסיכולוגיה החיובית. הקורס מתרגם את הידע הרחב והעמוק לכלים מעשיים לקידום מצוינות אישית מנהיגותית והנחייתית.

חץ כלים להתמודדות עם אתגרי התקופה - הקצב המהיר של השינויים המתרחשים במציאות של הדור שלנו מחייב למידה מתמדת של תכנים מקצועיים חדשים, לצד פיתוח תמידי של יכולות שליטה רגשית והתנהגותית. במהלך הקורס נלמד כיצד לנהל צוותים שמסוגלים לרמה גבוהה של שיתוף פעולה, ונפתח מיומנויות מנהיגות יצירתיות להתמודדות במצבי עמימות.

חץ הקורס משלב לימוד חוויתי ולימוד תיאורטי. הוא מתרחש בתוך זרימה דינמית, כאשר הנושאים המוצגים אינם מאורגנים דווקא במתכונת לוגית כרונולוגית, אלא מתוך המשגה של סוגיות רלוונטיות לייחודיות ההתפתחותית של קבוצת הלימוד הספציפית במסגרת לוגית מאורגנת ברמה רחבה יותר (שילוב של "הבנייה מתוכננת" ו"זרימה ספונטנית)". לכל קבוצת לימוד אפיונים התפתחותיים דומים, אך גם שונים. בכיתה לעיתים נוצרות תחושות של אי-בהירות ואי-ודאות. תחושות אלה הן חלק מהמרקם הדידקטי של הקורס ומזמינות התייחסות מתמודדת באופן בונה. הכאוטיות הדינמית אשר לפעמים מופיעה, מקבילה לכאוטיות הדינמית של המציאות במערכות אנוש.

ככלל, מטרת הקורס היא פיתוח מנהיגות מיומנת מבחינה רגשית, ערכית ואתית, באמצעות מטרות משנה:

חץלהעשיר את הלומד בדרכי חשיבה, במודלים תיאורטיים, בכלים רגשיים והתנהגותיים לקידום מצוינות אישית, מנהיגותית והנחייתית בסביבה אנושית מורכבת, דינמית, כאוטית ואתגרית.

חץלפתח אצל הלומד מודעות למשאבי ידע רלוונטיים נגישים הקיימים לרשותו לצורך הכנת סדנאות ברמה איכותית.

 

הקורס מיועד לבעלי השכלה אקדמית או מקבילה, עם התמצאות טובה בשפה האנגלית, המעוניינים להעמיק את הידע בהפעלת מערכות אנוש כמנהיגים. הקורס מתאים לאוכלוסייה רחבה של מומחים בתחומים המחייבים התמצאות מעמיקה בגורם האנושי כגון מנחי קבוצות, מאמנים אישיים וקבוצתיים, מטפלים, יועצים, אנשי משאבי אנוש, מנהלים, אומנים שעובדים עם קהל, מרצים וכו'.

חץהגשת קורות חייםחץראיון אישי טלפוני/מקוון 

חץשינויים בתפיסת המציאות והאדם בתחילת המאה ה-21חץתרומת המדעים החדשיםחץהתאוריה הכללית של מערכותחץתורת המורכבותחץההשלכות על הבנת האדם והקבוצהחץמודלים של הבדלים בין אישייםחץתרומת הפילוסופיה הנצחית עם דגש על הקבלה היהודיתחץהתרומה של גישות קלאסיות בפסיכולוגיהחץהחשיבות של הגישה החדשה: הפסיכולוגיה החיוביתחץמודלים של מצוינות אישית, מנהיגותית, קבוצתית ארגוניתחץמודלים של התפתחות תודעתית ברמה הפסיכו-סוציולוגיתחץהבדלים בין תרבויות וההשלכות המנהיגותיותחץטיפול במצבי משבר לחץ וקונפליקטחץפסיכולוגיה של השינוי ושל האימוןחץסוגיות יסוד בדינמיקה קבוצתית: סוגי קבוצות, כוחות בסיסיים בקבוצה, שלבים התפתחותיים, פונקציות הנחייה, דינמיקה פוליטית בקבוצה ובארגון, תהליכים אינטימיים בקבוצה ובארגון, מאבקי כח ועזרה, טיפול במשברים טיפוסייםחץהסדנה ככלי התערבותי בפיתוח אישי של מנהלים ובייעוץ ארגוני חץ תכנים נוספים, המשתנים על פי הנסיבות והצרכים הייחודיים של הלומדים בתוכנית.

המפגשים לרוב מתחלקים לשלושה: בחלק הראשון מובאים נושאים תיאורטיים המומחשים לעיתים באופן חוויתי. בחלק השני מוצגים על ידי התלמידים תרגילים וסדנאות, תוך שילוב התבוננות ודיון בתהליכים אישיים, מנהיגותיים וקבוצתיים. הלומדים מציגים חומרים בצורה סדנאית ומקבלים משובים מהקבוצה. בחלק השלישי של השיעור מתקיימת דינמיקה קבוצתית בצורה של Tgroup קבוצה בה הדינמיקה ספונטנית, תוך עצירות התבוננות על התהליכים וקישורם לחומרים תיאורטיים. בנוסף הלומדים בקורס מקבלים משובים על תרומתם להתפתחות הקבוצה, דרך כלים פסיכומטריים והתייחסות של יתר חברי הקבוצה והמנחים הראשיים.

כל אלה מתבצעים באמצעות הרצאות, תרגילים, דיונים, שאלוני משוב פסיכומטריים אישיים וקבוצתיים, סימולציות, עבודה על מאמרים קצרים, ניתוח אירועים, ניתוח סרטים, הצגת סדנאות, מתן וקבלת משוב תקופתי במסגרת קבוצתית וניתוח תהליכים המתרחשים בקבוצה. במהלך הקורס התלמידים יהיו מלווים באימון אישי על ידי מנחה בכיר.

אורכה של התוכנית 225 שעות (160 שעות פרונטליות + 65 שעות בסמינרים דיגיטליים, עבודה על פרויקטים והשתתפות במבחנים אינטגרטיביים).

תעודה של ביראד לימודי תעודה מתקדמים תינתן לעומדים בכל דרישות התוכנית:

1. נוכחות של 80% לפחות משעות הלימוד בתוכנית ועמידה בכל מטלותיה - סמינרים, עבודה על פרויקטים והשתתפות במבחנים אינטגרטיביים.

2. צבירת 65 שעות לימוד מתוך מאגר כולל של אפשרויות לבחירה שינתנו ללומדים: הצגת פרק תיאורטי, הצגת מיני סדנה מקורית, הצגת מיני סדנה "על יבש" מבוססת על קורסים דיגיטליים, השתתפות בתהליך אימוני (חובה), הכנה וביצוע מיני סדנה חיצונית, כתיבת דוח על תהליכים, השתתפות במבחן אינטגרטיבי בסוף הקורס (חובה), השתתפות בסמינרים דיגיטליים (על פי העניין).

תוכניות נוספות

הכשרת מאמנים Coaching
מוכרת ע"י לשכת המאמנים הישראלית וייחודית מסוגה בארץ, בסופה ניתנת תעודת הסמכה למסיימי התוכנית המלאה.
להמשך
לימודי NLP בסיסי Practitioner
למדו להתמודד עם דילמות בהצלחה ולהתגבר על חסמים אישיים באמצעות הטמעה של מיומנויות, התנסות וחוויה, ואף להשפיע על הסובבים אתכם.
להמשך
מנהל התוכנית
גוטסדינר הארי
MS.c בהנדסת עסקים ו-M.A בפסיכולוגיה קלינית וארגונית, יועץ ארגוני בכיר (א.י.פ.א.) ומזה עשרות שנים מלמד הנחיית קבוצות במגמה הארגונית של המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, בה הוא גם משמש כחבר סגל בכיר בפקולטה למדעי החברה.

שוחחו עם יועצי הלימודים שלנו

3620*

למידע נוסף על הנחיית קבוצות, פיתוח מצוינות אישית ומנהיגותית
מלאו את הטופס ונשמח לחזור אליכם

הסכמה לקבלת מידע מביראד לימודי תעודה מתקדמים

יתכנו שינויים בתכנים הלימודיים ובסגל המרצים משיקולים מקצועיים. ט.ל.ח