הנחיית קבוצות, מצוינות אישית ופיתוח מנהיגות
אנו מאמינים כי על מנת להפוך למנחה קבוצות מקצועי ומיומן, חיוני לפתח במקביל את כל המערכות החברתיות של האדם – העצמית, הזוגית והקבוצתית. המיומנויות האנושיות הדרושות על מנת להנהיג שיתוף פעולה אפקטיבי יעיל ויוצר, מחייבות השקעה בפיתוח מיומנויות הנחיה ספציפיות, אך גם בפיתוח תמידי של מצוינות אישית ומנהיגותית אצל כל מנחה.
התוכנית ללימודי הנחיית קבוצות, מצוינות אישית ופיתוח מנהיגות בביראד, מעניקה כלים התנהגותיים קלאסיים וחדישים המתאימים לסביבה גלובלית, מורכבת ודינמית, של המאה ה - 21 ומותאמת למציאות המשתנה של ימינו (למשל קורונה).
זוהי תוכנית לימודים עשירה המשלבת תכנים אוניברסליים קלאסיים, לצד תכנים חדשים בהתאם לנסיבות המשתנות בסביבה ולצרכים הלימודיים הייחודים של כל חברי הקבוצה.
הלימודים בתוכנית מאפשרים להעצים את ההשפעה הבונה של הלומד על מערכות חברתיות (עצמית, זוגית ומשפחתית, קבוצתית וצוותית), תוך דגש על הובלת קבוצות. כל זאת בעזרת חשיפה לתכנים תיאורטיים קלאסיים לצד חדשים ותרגול לשיפור התפקוד החשיבתי, הרגשי ההתנהגותי והרוחני.
בסיכום הלמידה מדווחים הסטודנטים על שיפור ניכר ב-5 מימדים בסיסיים של העצמה אישית וארגונית:רכישה וחיזוק של מיומנויות חברתיות חשובות
הגדלת החופש האישי לבחור באלטרנטיבות עשירות יותר לפעולה בסביבה מורכבת
הגברת היכולת להשפיע על מערכות אנושיות באופן מקדם ואתי
הגברת המסוגלות להגשמה של ערכים אישיים חשובים, ולמציאת משמעות בעשיה
הגברה משמעותית של האמון האישי ויכולת טובה יותר לפתח אמון בסביבה.
מיועד לאקדמאים או בעלי הכשרה מקבילה, המבקשים להנחות אנשים בצורה אפקטיבית יותר, וכן למנהלים או בעלי תפקידים מנהיגותיים אחרים, השואפים להתמודד עם הנחיה וניהול בעזרת כלים התנהגותיים המתאימים לסביבה המורכבת והמאתגרת של ימינו.
הגשת קורות חיים
ראיון אישי טלפוני/מקוון
שינויים בתפיסת המציאות והאדם בתחילת המאה ה-21
תרומת המדעים החדשים
התאוריה הכללית של מערכות
תורת המורכבות
ההשלכות על הבנת האדם והקבוצה
מודלים של הבדלים בין אישיים
תרומת הפילוסופיה הנצחית עם דגש על הקבלה היהודית
התרומה של גישות קלאסיות בפסיכולוגיה
החשיבות של הגישה החדשה: הפסיכולוגיה החיובית
מודלים של מצוינות אישית, מנהיגותית, קבוצתית ארגונית
מודלים של התפתחות תודעתית ברמה הפסיכו-סוציולוגית
הבדלים בין תרבויות וההשלכות המנהיגותיות
טיפול במצבי משבר לחץ וקונפליקט
פסיכולוגיה של השינוי ושל האימון
סוגיות יסוד בדינמיקה קבוצתית: סוגי קבוצות, כוחות בסיסיים בקבוצה, שלבים התפתחותיים, פונקציות הנחייה, דינמיקה פוליטית בקבוצה ובארגון, תהליכים אינטימיים בקבוצה ובארגון, מאבקי כח ועזרה, טיפול במשברים טיפוסיים
הסדנה ככלי התערבותי בפיתוח אישי של מנהלים ובייעוץ ארגוני
תכנים נוספים, המשתנים על פי הנסיבות והצרכים הייחודיים של הלומדים בתוכנית.
הגישה הבסיסית של הלימוד הינה תיאורטית-חווייתית, עם דגש על הפעלת הלומדים (לימוד דרך עשיה).
התוכנית משלבת הרצאות תיאורטית עם התנסויות ממחישות:
חלקו הראשון של המפגש מועבר כהרצאה ע"י מנהל התוכנית ואורחים ולאחריו מציגים הלומדים נושאים תיאורטיים מרכזיים במנהיגות ובהנחיית קבוצות. בשלב מאוחר יותר מוצג גם הפרויקט האישי. כל פרזנטציה מלווה בקבלת משוב.
בחלקו השני של המפגש, הלומדים חווים קבוצה דינמית “T-Group” בהנחיית ד״ר דביר קוה, בליווי השלמות תיאורטית בעיקר מתחום הפסיכולוגיה החיובית.
בנוסף למפגשים, מתנסים המשתתפים בתהליך של אימון אישי ובקבוצות העשרה וירטואליות על בסיס בחירה אישית.
חלק ממפגשי החובה בתוכנית מתנהלים בזום, מתוך ההבנה כי ההווה מחייב התמצאות והנחייה גם באמצעות כלי תקשורת דיגיטליים.
אורכה של התוכנית 325 שעות אקדמיות, מתוכן 100 שעות השקעה מודרכת פרויקט ובסופה פרויקט גמר/פרקטיקום.
תעודה של ביראד לימודי תעודה מתקדמים תינתן לעומדים בכל דרישות התוכנית, הכוללות נוכחות של 80% לפחות משעות הלימוד, הגשת פרויקט גמר ומבחן אינטגרטיבי.
שוחחו עם יועצי הלימודים שלנו